The Love and The Grace of God

Phil 4:6-7 In nothing be anxious, but in everything, by prayer and petition, with thanksgiving, let your requests be make known to God; And the peace of God, which surpasses every man's understanding, will guard your hearts and you thoughts in Christ Jesus.

Tuesday, February 10, 2009

明天以後

明天以後 (國語版)(林峯&泳兒)

作曲:伍仲衡/馮穎琪
填詞:伍仲衡/馮穎琪
改編詞:姜憶萱

:在你的記憶裡面有一個我
在你最痛苦的時候陪你度過
難過過了天晴朗了我就走
:你拯救我的寂寞我的痛我的夢
在你的面前我不必保留
還來不及對你說遲到的我的心動
:你的好你的壞
:我的脾氣你最懂
:我不要你來心疼我
:我不要你離開我
:明天的以後我們會懂
失戀的挫折讓人變更成熟
:我對你感覺勝過愛情
:因為有你
給我勇氣給我用不完的運氣
其實也想好好愛你
:只怕到最後不小心讓你傷心
:我不怕會傷心
:對不起我對你
再好再親密都不能在一起
:最後看你在別人懷裡
:有天我會找到我的唯一
:我並不是你的唯一
:還微笑祝福你

:你拯救我的寂寞我的痛我的夢
在你的面前我不必保留
:我從來沒對你說壓抑的我的心動
:我的好我的壞我的脾氣你最懂
:我不要你來心疼我
:明天的以後我們會懂
失戀的挫折讓人變更成熟

:我對你感覺勝過愛情
:因為有你
給我勇氣給我用不完的運氣
其實也想好好愛你
:只怕到最後不小心讓你傷心
:我不怕會傷心
:對不起我對你
再好再親密都不能在一起
:最後看你在別人懷裡
:有天我會找到我的唯一
:我並不是你的唯一
:還微笑祝福你

:愛情總讓人折磨
:所以我們才選擇
:做比情人更好的朋友
:我對你感覺勝過愛情
:因為有你
給我勇氣給我用不完的運氣
其實也想好好愛你
:只怕到最後不小心讓你傷心
:我不怕會傷心

:對不起我對你
再好再親密都不能在一起
:最後看你在別人懷裡
:有天我會找到我的唯一
:我並不是你的唯一
:還微笑祝福你

=======================================================================

10: After tommorow (Mandarin) TRANSLATION (Only for temporary used!)
Vincy Chan and Raymond Lam

V: In your memory there is only me,
I’m always there during the hard times,
And I will only leave when it’s clear

R: You saved me from being lonely, my pain, and my dream
But in front of you I can’t promise anything
I can’t wait to tell you
You have touched my heart

V: Your strengths, your weaknesses
F: You understand my attitude the best
V: I don’t want you to love me dearly
F: I don’t want you to leave me
T: After tomorrow we will understand
Lovelorn is a setback which will help people mature

V: I feel as though feeling overrides love
F: Because of you, you’ve given me strength, given me unlimited luck
I’ve actually thought to love you well
V: I’m just worried in the end that we’re not careful and I’ll be hurt (F: I’m not afraid to be hurt)
T: Sorry, I think that we shouldn’t be together
F: In the end I see you with someone else
V: There will be a day where I find the only one (F: I’m not your only one)
T: We will smile as we congratulate one another

*Chorus

V: Love will make people suffer
F: This is why we chose this path
T: To be each other’s best friend instead of lovers

This is another great song. Too bad, I'm not able to upload it.. Try to search and enjoy the song.. I will try to share in another post...


No comments: